Idete vlakom? A nestíhate si kúpiť lístok v klasickej pokladni? Nevadí! Stačí si stiahnuť novú aplikáciu štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). A ako inak by sa mala volať, ak nie Ideme vlakom. Inováciu prešiel aj internetový predaj lístkov nášho najväčšieho železničného dopravcu. Zmenou sa ŽSSK zaradí k súkromným dopravcom, ktorí využívajú predaj lístkov cez mobilné aplikácie, či internet, už dlhšiu dobu.
Menej klikov, ľahší nákup
„Zákazník bude mať k dispozícii plnú funkcionalitu nákupu pri prístupe z akéhokoľvek zariadenia v zrozumiteľnom a intuitívnom užívateľskom rozhraní,“ prezradil Patrik Horný, podpredseda predstavenstva ZSSK. „Zásadnou zmenou prešlo celé užívateľské rozhranie. Po novom si napríklad cestujúci svoj zľavnený lístok zakúpi v menšom pošte krokov a systém redukuje komplikácie pri výbere zliav jednoznačným zaradením do príslušnej vekovej kategórie a výberom preukazu na zľavu,“ doplnil P. Horný.
Od utorka sa v ostrej prevádzke testuje inovovaný e-shop a mobilnú aplikáciu Ideme vlakom pre operačný systém Android. Počas testovania chce dopravca odstrániť prípadné nedostatky. Do plnej prevádzky by potom mali byť mobilná aplikácia, ako aj inovovaný internetový obchod, spustené na začiatku jesene.
Vyberiete si miesto
Novinkou je aj výber miesta na sedenie priamo v schéme vozňov pri vybraných rýchlikoch, ktorý bol doteraz dostupný iba pri vlakoch InterCity. „Na rozšírení grafického výberu miesta vo vlakoch ŽSSK intenzívne pracujeme. Vo finálnej fáze chceme zákazníkovi ponúknuť okrem možnosti nákupu aj komplexný informačný servis pri ceste vlakom vrátane doplnkových lifestyle služieb, na ktoré je dnešná generácia zvyknutá,“ spresnil Milan Hric, riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov.
Výhody inovovaného predajného systému štátneho železničného dopravcu:
- plná funkcionalita e-shopu pri nákupe cez všetky zariadenia (doteraz mala zjednodušená mobilná verzia k dispozícii iba obmedzené portfólio produktov);
- intuitívna voľba typov cestujúcich na základe zadania veku a preukazu na zľavu (doteraz bola voľba cez konkrétne typy cestujúcich – skratky používané pokladníkmi);
- nákup rôznych typov produktov v jednom kroku (doteraz nutnosť deliť nákup pri potrebe dvoch typov – napr. lístka pre dospelého a miestenky pre dieťa);
- grafická rezervácia miesta aj na vybrané rýchliky (doteraz iba pri vlakoch InterCity);
- zrozumiteľnejšie používateľské rozhranie a responzívny dizajn e-shopu;
- natívna mobilná aplikácia pre operačný systém Android.
To, že sa železničiarom oplatí investovať do moderných spôsobov predaja lístkov, dokazujú aj štatistiky. Kým pred piatimi rokmi predali cez internet menej ako 1,5 % z celkového množstva lístkov, v tomto roku je to už takmer 17 %.