Móda je pre zákazníkov Amazonu prioritou, vďaka čomu sa stala prioritou aj pre samotnú spoločnosť. Amazon sa tejto oblasti dlhodobo venuje a aj naďalej bude prinášať mnohé novinky. Amazon každý deň predstavuje na svojej webstránke zákazníkom milióny módnych kúskov a je pritom jedno, v ktorom kúte sveta sa nachádzajú alebo čo konkrétne si z oblasti módy chcú zakúpiť. Spoločnosť im pritom vie ponúknuť presne to, čo je pre nich najlepšie. Aj keď má firma milióny zákazníkov po celom svete, ani jeden z nich nie je rovnaký. Amazon im ponúka širokú škálu módnych kúskov od svetových dizajnérov a od rôznych značiek tak, aby si zákazníci mohli ľahko a okamžite vybrať presne to, čo práve hľadajú.
Zaujímavé fakty
Amazon sa riadi známym pravidlom – V jednoduchosti je krása. Firma preto každú sezónu ponúka starostlivo vybraný sortiment oblečenia pre ženy. Okrem rôznych doplnkov ponúka aj tovar od svetoznámych značiek – Anne Klein, Calvin Klein, Clarks, DKNY, Fossil, Guess, Levi’s, Nine West, Tommy Hilfiger, Versace a od stoviek ďalších. Na Amazone si každá žena môže vybrať tak klasické, ako aj aktuálne, trendové kúsky. Každá žena si tak môže na Amazone nájsť to, čo presne chce – či už kúsky z obľúbené denimu, spoločenské šaty, oblečenie do práce, ako aj na bežný deň, či iné kúsky, ktoré sa jej hodia do šatníka.
Lokálne značky
Jednou z najväčších výhod, ktoré Amazon milovníkom módy ponúka, je skutočnosť, že zákazník si môže vybrať nielen z ponuky svetových značiek ako Calvin Klein a Hugo Boss, ale môže si objednať aj tovar od malých a stredných podnikateľov. Je jedno, či ide o malého, začínajúceho dizajnéra alebo o veľkú, svetoznámu značku, Amazon ponúka prístup k desiatkam miliónom zákazníkom. Nielen pre nich, ale aj pre predávajúce firmy im pritom ponúka a poskytuje množstvo služieb. Firmy môžu cez online obchod ponúknuť úžasné produkty a silné príbehy a zároveň môžu získať aj efektívnu distribúciu. Amazon totiž inovuje svoje procesy tak, aby zákazníkom uľahčil život.
Posilnenie regionálnej zodpovednosti
Amazon ide svojimi investíciami a inováciami proti zvyklostiam na trhu – priamo podporuje rast internetového obchodu malých a stredných podnikov. Tie prostredníctvom webu ponúkajú svoje výrobky. Využívajú pritom vyspelú európsku sieť Amazonu a tak dokážu osloviť milióny zákazníkov. Inovatívne programy, ako napríklad služba Pan-EU Fulfillment by Amazon (FBA), pomáhajú európskym malým a stredným podnikom dosiahnuť vyššiu konkurencieschopnosť a rozšíriť svoje podnikanie tým, že vyvážajú svoje výrobky do celej EÚ. V prípade Slovenska využíva možnosť predávať a distribuovať svoje produkty cez Amazon viac ako 1200 spoločností a kreatívnych profesionálov. Využiť pritom môžu služby ako Sell on Amazon, Amazon Web Services a Kindle Direct Publishing.
Predajcovia na Amazone
Zaujímavé je, že väčšina tržieb týchto spoločností pochádza práve z predaja na Amazone. Jedným z našich obľúbených príkladov je spoločnosť Relleciga, ktorá predáva po celom svete plavky. Názov RELLECIGA pochádza zo skratiek viacerých udalostí, ktoré predchádzali vzniku značky. RE znamená, že sa firma zameriava na konečný cieľ aj napriek mnohým prekážkam. ELLE vo francúzštine znamená krásna ženská forma a CIGA je skratka pre dôveru, inšpiráciu, sebavedomie a kvalitu. Keď firma vyrobí plavky, dodá ich do jedného z Amazon’s Fulfillment Centra a následne sa Amazon postará o všetko ostatné. Firme tak umožňuje zamerať sa na to hlavné a to rozširovať ponuku svojich produktov.
Módna značka Relleciga navrhuje dámske bikiny pre milovníkov módy po celom svete. Široká ponuka návrhov zahŕňa nielen výrobu exkluzívnych bikín v limitovaných edíciách, ale aj produkciu štýlových kolekcií plaviek, ktoré patria medzi tie najlepšie. Farby a tkaniny, ktoré sa pri výrobe používajú, sú 100-percentne ekologické. Znamená to, že nepoškodzujú zdravie zákazníka a neobsahujú žiadne škodlivé látky. Generálnym riaditeľom spoločnosti Relleciga EU je mladý slovenský podnikateľ Marián Glett, ktorý pochádza z Čadce. Každý rok predáva v Európe desiatky miliónov kusov a v USA počet predaných kusov prekonal stovky tisíc. Dokonca počas špeciálneho nákupného dňa Prime Day v Amerike sa za niekoľko hodín predalo viac ako 2700 plaviek.
Logistické centrum v Seredi
Logistické centrum Amazonu v Seredi slúži európskym zákazníkom, ktorí vrátili alebo reklamovali zakúpený tovar. Je to najväčšie a najmodernejšie reverzné logistické centrum Amazonu na svete. Od otvorenia pobočky v Bratislave v roku 2011 a logistického centra v Seredi minulý rok, Amazon predbehol svoje pôvodné plány. Tie do konca roka 2018 predpokladali vytvoriť na Slovensku 1850 pracovných miest na plný úväzok.